היתרונות הבריאותיים של אימון טרמפולינה

shadow

יתרונותיה הבריאותיים של טרמפולינת בליקון

למה לקפוץ? אימון על טרמפולינה הוא פעילות גופנית בריאה מאוד השומרת על הגוף תוך כדי האימון ויחד עם זאת מסייעת בבעיות בריאותיות שונות. קפיצה רכה עם רצועות בנג'י נמתחות הופכות את הקפיצה בטרמפולינה לאימון אירובי מהנה, חווייתי ובעוצמה המתאימה לך. מאמני כושר ומומחי בריאות רבים ברחבי העולם מדגישים כי אימון טרמפולינת בליקון האימון הגופני המומלץ ביותר.

תנועת הקפיצה מעוררת בגוף תהליכים חיוביים רבים. בתהליך הקפיצה מתבצעת מתיחה והרפייה של השרירים, חיזוק מסת השריר מורגש החל מהקפיצות הראשונות. הנחיתה הרכה שומרת על הגב והמפרקים משחיקה ומפני פגיעות. פעילויות אירוביות אחרות כגון ריצה, אימון מדרגה וקפיצה על משטח קשיח יוצרים זעזוע בזמן הבלימה אשר פוגע בגוף בטווח הארוך. הטרמפולינה מאפשרת לך אימון סיבולת לב ריאה וחיזוק מסת השריר באופן בטוח ובעצמה המתאימה לך. הטרמפולינה מתאימה לכל גיל ולצורות אימון שונות. בין אם זה אימון אינטנסיבי מאוד הכולל משקולות וריצה על גבי המזרן או אימון עדין לסובלים מפריצת דיסק או בשיקום בעיות גב שונות.

האימון האירובי מסייע בשמירת המשקל ושריפת קלוריות. בנוסף, הטרמפולינה מאיצה את תהליך חילוף החומרים בגוף ויכולה אף לסייע לאנשים הסובלים מבעיות עיכול ועצירות.

האימון מזרים את מערכת הלימפה בגוף לה תפקיד בריאותי משמעותי. המערכת הלימפתית אחראית על ניקוי הרעלים בגוף, תאים סרטניים, פסולת חנקינית, שומן, דלקות ווירוסים כולם מתנקים באמצעות מערכת הלימפה כניקוי הפסולת המטבולית של הגוף. תנועת הקפיצה גורמת לגירוי ולזרימה טובה יותר של המערכת הלימפתית. תרגול הטרמפולינה מאפשר את ניקוז הרעלים בשלושה דרכים: כיווץ השריר, לחץ כוח המשיכה ועיסוי פנימי לשסתומי צינורות הלימפה. הלחץ ההידראולי פועל על מנת להזרים את נוזל הלימפה ולהניע תוצרי פסולת של מערכת העיכול אל מחוץ לגוף.

הטרמפולינה מסייעת לנפש ממש כשם שהיא מסייעת לגופנו. האימון ידוע כמפיג מתחים ועצבנות ומסייע בשיפור מצב הרוח. אנשים הקופצים על טרמפולינות בליקון בפעם הראשונה יעלו חיוך על פניהם מהקפיצה השניה בממוצע. מתאמנים באופן קבוע מעידים שהתרגול סייע להם בשחרור תחושות מועקה ותסכול ואף גרם לחיוניות גבוהה יותר במהלך היום.