אימון בטרמפולינה – חיזוק צפיפות העצם ומניעת אוסטיאופורוזיס

צפיפות עצם , אוסטאופורוזיס – טיפול ומניעה

קפיצה על טרמפולינה מסייעת לבניית עצם

מדוע הקפיצה חשובה כל כך לבריאות העצמות שלנו?

העצמות בגופינו הן רקמות חיות. בכדי שימשיכו להבנות תוך שמירה על רמת דחיסות וצפיפות נדרשת, יש לבצע תרגילים מותאמים המפעילים כוח סביר בשילוב כוח המשיכה, המאתגרים את העצמות והשרירים לגדילה ולצמיחה.

כאשר מבצעים תרגילים אלו כהלכה, הלחץ המופעל על העצמות מגרה את העצמות לפעולת התחדשות וייצור תאים חדשים המחליפים תאים ישנים. 

אוסטאופורוזיס – צפיפות עצם נמוכה

אוסטאופורוזיס היא מחלה הגורמת לירידה בחוזק העצם. אם לא נקפיד על תזונה בריאה ופעילות גופנית, רמת צפיפות העצם תפגע ותרד לאורך זמן, תוך היחלשות העצם ועד הופעת הסמפטומים הבאים: כאבי גב, עמידה כפופה ושברי עצמות אשר מהווים סכנה מוחשית לחולים במחלת האוסטופורוזיס.

ברוב המקרים, המחלה פוגעת בנשים בגיל העמידה ומעלה אך יכולה להופיע בקרב גברים ונשים בכל גיל.
שכיחות החולים בישראל הינה למעלה מ- 18% בקרב נשים בגילאי 55-64 וכ- 28% בקרב נשים מעל גיל 65.

צעד קטן על טרמפולינת bellicon– צעד גדול לבריאות העצם

קפיצה על טרמפולינה אישית bellicon מפעילה את כוח הגרביטציה פי 2-4 מהרגיל, ומאלצת את העצמות להתמודד עם כוח מתון המעודד אותן לגדילה ולצמיחה.

במחקר שנערך לאחרונה גילו החוקרים כי אימון אישי בן 12 שבועות על טרמפולינת bellicon עשוי לעכב את התקדמות מחלת האוסטיאופורוזיס, לייצב את רמת צפיפות העצם, לשפר את הקואורדינציה ואת הרפלקסים ובסופו של דבר למנוע שברים.

חשיבות ההתעמלות לבניית העצם 

העדר פעילות גופנית מותאמת, עלולה להוביל להתדרדרות רמת צפיפות העצם בגופינו. לכן, מומלץ לאנשים הסובלים מרמת צפיפות עצם נמוכה לעסוק בפעילות גופנית בכדי לשפר את רמת צפיפות העצם.

מכיוון שחשוב מאד לבצע תרגילים בוני עצם בשגרה, יש לבחור תרגילים ברמת קושי המותאמת למצב הבריאותי שלכם.
בחירת פעילות גופנית אשר אינה מתאימה ספציפית לבעיה הבריאותית אותה רוצים לשפר, עלולה ליצור קושי בהתמדה ואף לעיתים להחמרת הבעיה הרפואית.
על כן חשוב לבצע תרגילים מותאמים אשר תורמים לבניית העצם ולהתמיד בהם בהדרגה, למען שיפור.

לפני מספר שנים בוצע ניסוי בקרב אסטרונאוטים מנאס"א שגילה כי קפיצה על טרמפולינה יעילה יותר מריצה. בניגוד לריצה הכרוכה במאמץ רב ועלולה לגרום לפציעות ברכיים, רגליים וגב – הקפיצה בטרמפולינה מחזקת את העצמות והשרירים תוך הפעלת כוח סביר. 

אז למה אתם מחכים? קפצו על הטרמפולינה האישית, בבית או בגינה, ותתחילו להרגיש ולחיות טוב יותר!

יפה שעה אחת קודם!
הקפיצה על טרמפולינת bellicon מצוינת לטיפול במחלת האוסטאופרוזיס, אך יותר מכך היא מסייעת למניעת הופעתה. אל תחכו להופעת סימני המחלה, פשוט קפצו לכם!