תרגילים לחיזוק הגב עם טרמפולינה בליקון

תרגילים לחיזוק הגב באמצעות קפיצה על טרמפולינת bellicon

רק מי שחווה זאת ממקור ראשון יודע: כאבי גב משפיעים על הכול!
הם משפיעים על האנרגיה בגופינו, על מצב הרוח, על היכולת לעבוד ועל איכות החיים. פעולות פשוטות כקשירת שרוכים, סחיבת מצרכים מהמכולת או כניסה לרכב עשוייות לגרור כאבים עזים ולעיתים אף אינן ניתנות לביצוע. 

חשוב לדעת כי ישנן דרכים לשמור על הגב ולהפחית כאבים.
באופן מפתיע, קפיצה בטרמפולינת bellicon מסייעת לשמירה על גב חזק ובריא.
בזכות רצועות הבנג'י האולטרא-אלסטיות, הקפיצה הרכה תורמת לחיזוק שרירי הליבה, שמירה על המפרקים, שיפור שיווי המשקל ושיפור הקואורדינציה.
טרמפולינת bellicon נותנת פתרון הייקפי בנוסח "הכול תחת קורת גג אחת" עבור אנשים הרוצים לעסוק בפעילות גופנית, תוך כדי שמירה על גב חזק ומניעת כאבים עתידיים וטיפול בכאבים קיימים.

שלוש המלצות לתרגילים המונעים כאבי גב

דו"ח מחקרי על כאבי שלד ושריר העלה כי 1 מכל 10 ישראלים סובלים מכאבי גב.
אצל הסובלים מבעיות גב, 50% ואף יותר מההעדרויות מהעבודה נובעים מכאבי גב כרוניים. ההוצאות השנתיות של טיפולים אלו בכלל אוכלוסיית ישראל מגיעות למליארדי שקלים.
החדשות הטובות הן שבמרבית המקרים ניתן למנוע או לצמצם את כאבי הגב באמצעות אימון גופני קבוע ומותאם, המחזק ומאריך שרירים למען שמירה על גוף חזק ובריא.

התרגילים המומלצים לכאבי גב הם:
1. חיזוק שרירי הליבה התומכים בגב
2. התעמלות אירובית קלה לבריאות המפרקים ולפיתוח סיבולת לב ריאה
3. מתיחות לגמישות ויישור הגוף

קפיצה בטרמפולינת bellicon משלבת תרגילים אלו יחד.
בסרטון הבא תוכלו לצפות בדוגמא לתרגול על הטרמפולינה המסייע בחיזוק הגב ותורם להפחתת הכאבים:

 

מגוון תרגילים לחיזוק הגב באימון טרמפולינה

באופן מפתיע הנזק הנגרם לשרירים כתוצאה מהפעלה מועטה מדי של שרירי הגב, זהה לנזק הנגרם כתוצאה ממאמץ רב מדי. על כן, שימוש מושכל בפעילות גופנית מותאמת הינו קריטי ומהווה טיפול מונע וטיפול בכאב קיים.
שרירי הגב, שריר הבטן, האגן והמותניים אחראים לתמיכה בגב. תחזוקתם מפחיתה את הלחץ מהדיסקוס ומחוליות השלד. אימון מותאם ומתון על טרמפולינת bellicon הוא דרך בריאה ומבוקרת לחיזוק שרירים ושחרורם. 

קפיצה על טרמפולינה לאימון אישי יעילה גם במקרים בהם כאבי הגב נובעים מאובדן סידן (אוסטופורוזיס ואוסטופניה).
פעולת הקפיצה והכוח המתון המופעל בה, נחוצים לבנייה ולחיזוק העצמות למען מניעת מחלות אלו. 

אורטופדים ממליצים על תרגילים לכאבי גב

רופאים מסבירים: "פעילות אירובית מתונה וקבועה, אשר איננה מטלטלת או מעמיסה על הגב תורמת לשיפור סיבולת לב-ריאה ומסייעת לשרירים לתפקד טוב יותר".
מכיוון שסיבולת לב ריאה קשורה ליכולת הגוף לתמוך בפעילות קבוצות שרירי שלד גדולות, שיפור סיבולת לב ריאה משפיע על תפקוד השרירים.
מחקרים אשר נעשו לאורך השנים, מוכיחים כי פעילות גופנית מתונה ולא אינטנסיבית מהווה דרך מצויינת ביותר להכנס לכושר, לשמר את מצב הכושר הגופני הקיים, תוך טיפול ומניעת בעיות גב חוזרות עתידיות. 
ישנם יתרונות בריאותיים נוספים לקפיצה על טרמפולינה:
שיפור שווי המשקל, שיפור היציבה, שמירה על החוליות ומפרקים, הגברת זרימת מערכת הלימפה ואפילו שיפור תהליך העברת מידע מהשרירים אל המוח. 

כמובן, ככל שקופצים יותר, יכולות אלו משתפרות!

לסיכום:
קפיצה על טרמפולינת bellicon מומלצת מאד לסובלים מבעיות גב. אם הינכם סובלים מכאב גב נקודתי או כרוני, בדקו עם הרופא המטפל לפני שמתחילים תכנית אימונים חדשה.
לאחר מכן, הזמינו עצמכם לקפוץ, ליהנות ולעשות טוב לגב שלכם!